POP 1: Het
vastleggen van de geschikte detectiemethoden voor de schoonmaakrobot in samenwerking
met de logics studenten.
|
|
Waar sta ik nu?: Momenteel
zit ik in de opstartfase waar in het plan van aanpak wordt geschreven. Er is
nog geen duidelijkheid over de productomgeving. De systeemgrenzen moeten
worden bepaald.
|
|
S
|
Ik wil een goed onderbouwde keuze kunnen maken voor
het toepassen van een bepaalde detectietechniek voor de schoonmaakrobot. Deze
keuze zal in het conceptverslag omschreven worden. Momenteel beschik ik niet
over voldoende kennis om deze keuze te kunnen maken.
|
M
|
In de analysefase wil ik minimaal drie verschillende
detectietechnieken onderzoeken. In de ideefase wil ik minimaal twee
verschillende detectietechnieken in een integraal idee implementeren. De
detectietechniek die in het integraal concept wordt toegepast moet haalbaar
zijn.
|
A
|
Het ontwerpen van een vernuftig detectiesysteem zal
er voor zorgen dat de schoonmaakrobot goed kan reageren op de omgeving. Dit
draagt bij aan een functioneel en veilig product. De oplossing mag niet te
duur zijn om te realiseren.
|
R
|
Dit leerdoel kan grotendeels zelf behalen. Het
bepalen van de detectietechniek gaat in overleg met de logics studenten. Het
leerdoel is haalbaar binnen de tijd.
|
T
|
De activiteiten van de analysefase wil ik op 6
februari 2015 hebben afgewerkt. De activiteiten van de ideefase wil ik op 22
februari 2015 af hebben. De uiteindelijke detectiekeuze wil ik gedocumenteerd
hebben op 27 maart 2015.
|
Leerdoel
|
Het kunnen bepalen van de juiste detectietechniek
binnen de kaders van de systeemgrenzen die voldoet aan de ontwerpspecificaties
van de schoonmaakrobot.
|
Activiteiten
|
·
Detectietechnieken hoofdstuk schrijven
in het analyseverslag met conclusies over de bevindingen.
·
Twee verschillende detectietechnieken
in de integrale ideeën implementeren.
·
Één goed onderbouwde keuze documenteren
in het conceptverslag.
·
Testmodel maken.
·
Communiceren met de logics studenten
en de groepsleider
|
POP 2: Het
beheersen van de leerlijn regeltechniek in blok 7
|
|
Waar sta ik nu?: Vanuit
mijn vorige opleiding heb ik enige ervaring met het berekenen van
regellussen. Nieuw deze keer is het opstellen en berekenen van
differentiaalvergelijkingen. Daar ligt de grootste uitdaging.
|
|
S
|
Ik wil de opgegeven stof voor de leerlijn
regeltechniek beheersen aan het einde van het blok 7. Hiervoor moet ik de
basisprincipes van regellussen begrijpen, differentiaalvergelijkingen kunnen
opstellen en oplossen.
|
M
|
Dit leerdoel kan ik meetbaar maken door de
oefeningen uit het boek regeltechniek te maken. De docent heeft bepaalde
opgaven geselecteerd die relevant zijn voor de leerlijn, niet alles wordt
behandeld. Verder zal de toets ook een meetmoment zijn, hier wil ik minimaal
een zes voor halen.
|
A
|
Door het begrijpen van de regeltechniek zal het
toepassen ervan in het project gemakkelijker gaan. Deze kennis heeft een
positief effect op de groep. Dit maakt het ook mogelijk om de kennis over te
dragen aan andere studenten.
|
R
|
Het behalen van dit leerdoel is mijn eigen
verantwoordelijkheid. Er zijn voldoende lesuren ingepland om de stof van dit
blok te behandelen. Met vragen kan ik altijd bij de docent terecht, en
eventueel mijn medestudenten.
|
T
|
Aan het einde van blok 7 wil ik de bijbehorende stof
uit de leerlijn beheersen. De eerste stap is al gezet door het volgen
van twee colleges.
|
Leerdoel
|
Het begrijpen en kunnen doorrekenen van SISO,
analoge, tijdafhankelijke regellussen. Het opstellen en berekenen van eerste en tweede orde differentiaalvergelijkingen.
|
Activiteiten
|
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten