POP

Op deze pagina staat mijn persoonlijk ontwikkelingsplan omschreven met S.M.A.R.T. geformuleerde leerdoelen, hiermee wil ik DD5 aantonen. 

POP 1: Het vastleggen van de geschikte detectiemethoden voor de schoonmaakrobot in samenwerking met de logics studenten.   
Waar sta ik nu?: Momenteel zit ik in de opstartfase waar in het plan van aanpak wordt geschreven. Er is nog geen duidelijkheid over de productomgeving. De systeemgrenzen moeten worden bepaald. 
S
Ik wil een goed onderbouwde keuze kunnen maken voor het toepassen van een bepaalde detectietechniek voor de schoonmaakrobot. Deze keuze zal in het conceptverslag omschreven worden. Momenteel beschik ik niet over voldoende kennis om deze keuze te kunnen maken.
M
In de analysefase wil ik minimaal drie verschillende detectietechnieken onderzoeken. In de ideefase wil ik minimaal twee verschillende detectietechnieken in een integraal idee implementeren. De detectietechniek die in het integraal concept wordt toegepast moet haalbaar zijn.
A
Het ontwerpen van een vernuftig detectiesysteem zal er voor zorgen dat de schoonmaakrobot goed kan reageren op de omgeving. Dit draagt bij aan een functioneel en veilig product. De oplossing mag niet te duur zijn om te realiseren.
R
Dit leerdoel kan grotendeels zelf behalen. Het bepalen van de detectietechniek gaat in overleg met de logics studenten. Het leerdoel is haalbaar binnen de tijd.
T
De activiteiten van de analysefase wil ik op 6 februari 2015 hebben afgewerkt. De activiteiten van de ideefase wil ik op 22 februari 2015 af hebben. De uiteindelijke detectiekeuze wil ik gedocumenteerd hebben op 27 maart 2015. 
Leerdoel
Het kunnen bepalen van de juiste detectietechniek binnen de kaders van de systeemgrenzen die voldoet aan de ontwerpspecificaties van de schoonmaakrobot.
Activiteiten
·         Detectietechnieken hoofdstuk schrijven in het analyseverslag met conclusies over de bevindingen.
·         Twee verschillende detectietechnieken in de integrale ideeën implementeren.
·         Één goed onderbouwde keuze documenteren in het conceptverslag. 
·         Testmodel maken.
·         Communiceren met de logics studenten en de groepsleider



POP 2: Het beheersen van de leerlijn regeltechniek in blok 7    
Waar sta ik nu?: Vanuit mijn vorige opleiding heb ik enige ervaring met het berekenen van regellussen. Nieuw deze keer is het opstellen en berekenen van differentiaalvergelijkingen. Daar ligt de grootste uitdaging. 
S
Ik wil de opgegeven stof voor de leerlijn regeltechniek beheersen aan het einde van het blok 7. Hiervoor moet ik de basisprincipes van regellussen begrijpen, differentiaalvergelijkingen kunnen opstellen en oplossen.
M
Dit leerdoel kan ik meetbaar maken door de oefeningen uit het boek regeltechniek te maken. De docent heeft bepaalde opgaven geselecteerd die relevant zijn voor de leerlijn, niet alles wordt behandeld. Verder zal de toets ook een meetmoment zijn, hier wil ik minimaal een zes voor halen.
A
Door het begrijpen van de regeltechniek zal het toepassen ervan in het project gemakkelijker gaan. Deze kennis heeft een positief effect op de groep. Dit maakt het ook mogelijk om de kennis over te dragen aan andere studenten.
R
Het behalen van dit leerdoel is mijn eigen verantwoordelijkheid. Er zijn voldoende lesuren ingepland om de stof van dit blok te behandelen. Met vragen kan ik altijd bij de docent terecht, en eventueel mijn medestudenten.
T
Aan het einde van blok 7 wil ik de bijbehorende stof uit de leerlijn beheersen. De eerste stap is al gezet door het volgen van   twee colleges.
Leerdoel
Het begrijpen en kunnen doorrekenen van SISO, analoge, tijdafhankelijke regellussen. Het opstellen en berekenen van eerste en tweede orde differentiaalvergelijkingen.   
Activiteiten
  • Het volgen van colleges regeltechniek
  • Uitvoeren van zelfstudie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten